• با تبريك حلول ماه مبارك رمضان

با وجود فواید زیاد روزگی از مشکلاتی که در طی رمضان ممکن است بیماران از آن رنج ببرند شامل :

گرسنگی ،تشنگی، یبوست، سر درد، ضعف و بی حالی و مشکلات گوارشی و درد معده وبوی بد دهان وکم آبی بدن میباشد.

*جهت پيشگيري از تشنگي :

در طول روزه داري ،در سحر و افطار ازنوشيدني هاي زيراستفاده نماييد:

تشنگی در رمضان

تشنگی در رمضان

شربت آبليموبا آب ولرم وعسل – خاكشير – بيد مشك – تخم شربتي – گلاب – عرق كاسني -شربت بالنگ یا نارنج-

شير كم چرب -شیر بادام -شیر پسته-شیر نارگیل

در صورت خوردن چاي ، كم رنگ باشد

ميوه و آبميوه (سیب – به – گلابی – انار) و سبزيجات

از خوردن غذاهاي پرپروتين وچرب وسنگين ونوشيدن دوغ شور  جدا پرهيزكنيد.

 

*جهت جلوگیری از گرسنگی و یبوست در رمضان :

ازغذاهای دیر هضم و فیبر ها استفاده نمایید. شامل :کربو هیدراتهای مرکب -حبوبات و غلات سبوس دار- لوبیا -عدس- نخود سبز -لوبیا سبز- اسفناج -برگ چغندر.

میوه های با پوست .میوه های خشک مثل برگه هلو-آلو- زرد آلو -انجیر خشک بادام.

مصرف آب فراوان و چای کم رنگ توصیه میشود .

بلافاصله بعد از صرف غذا به دستشویی بروید .

پیاده روی و نرمش روزانه و خواب به موقع و سر شب توصیه میشود.

 

علائم افت قنددر رمضان

علائم افت قنددر رمضان

علل سردرد در ماه رمضان:

علل سردرد در رمضان

علل سردرد در رمضان

گرسنگی و افت قند ,کم خوابی ,کم خونی, کم آبی, انجام کار زیاد در طول روز ,عدم مصرف کافئین و تنباکو.

علائم افت قند شامل:

ضعف و خستگی ،تاری دید، طپش قلب، تحریک پذیری، گرسنگی، گیجی، تعریق .به خصوص در بیماران دیابتی که داروی خوراکی یا انسولین مصرف میکنند. باید از ازنظر تنظیم داروها قبل از شروع ماه رمضان با پزشک معالج خود مشورت کنند .تادر طی روزگی دچار افت قندهای خطرناک نشوند.

 

*راهکارهایی برای پیشگیری و رفع سردرد در رمضان

داشتن خواب کافی در شبانه روز،خوردن سحری در هر شرایطی،

افطار با نوشیدنی های گرم و کم شیرین،کم کردن مصرف چای و قهوه قبل از رمضان،

مصرف میوه های آبدار بین افطار تا سحر،قرار نگرفتن در معرض نورخورشید و گرما،

مصرف مسکن در صورت لزوم در سحری.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *