تعریق

تعریف تعریق یا هیپرهیدروز

هیپر هیدروز وضعیتی است که در آن فرد به شدت از نواحی خاصی که تجمع غدد عرق در آن نسبت به سایر نقاط بیشتر است دچار تعریق میشود .به طور طبیعی مکانیزم ایجاد تعریق یک واکنش طبیعی برای تنظیم دمای بدن میباشد.اما اگر کف دستان شما مدام عرق کند در برقراری ارتباط خود با دیگران دچار مشکل و اضطراب میشوید .

تعریق کف دستها

علت تعریق چیست ؟

علت هیپر هیدروز عمدتا ارثی و ژنتیکی است .این بیماری اصلا خطرناک نیست و فقط روی کیفیت زندگی فرد مبتلا تاثیر گذار است .

سایر علل دیابت , استرس و اضطراب ,پر کاری تیرویید ,یائسگی

قند خون پایین ,حمله قلبی ,مشکلات سیستم عصبی

عفونت ها ,سرطان خون و…است .

برای اطلاعات کاملتر میتوانید به لینک بیماریها ی مربوطه در همین سایت مراجعه نمایید .

پر کاری تیروئید و تعریق

استرس از علل شایع تعریق

تعریق یکی از علائم سرطان خون

تعریق در یائسگی

درمان تعریق کف دست و پا با استفاده از یونتوفورزیس

بیماران برای درمان تعریق روش های زیادی را امتحان میکنند .از استفاده از پمادها و ضد تعریق های موضعی گرفته تا تزریق بوتاکس. یا جراحی های بلوک عصب محل تعریق و…اما هر کدام از روش های گفته شده مشکلات و محدودیت ها و عوارض خاص خود را دارند .که بیماران از پرداختن و استفاده از آنها ممانعت میکنند .

یکی از بهترین و بی ضرر ترین و دایمی ترین راه های درمان تعریق شدید.استفاده از جریان الکتریسیته برای بسته شدن غدد تعریق محل است .

یونتو فورزیس:

یونتوفورزیس بهترین روش درمان تعریق کف دست وپا

یونتوفورزیس متد درمانی با بیش از 40 سال سابقه در دنیا (آمریکا و اروپا ) بهترین  و کارآمد ترین و بی عارضه ترین روش .بدون احساس شوک و گزش الکتریکی میباشد .در یونتوفورزیس جریان الکتریکی کنترل شده ای تحت حضور آب روی غدد محل مورد نظر اثر میگذارد.

مکانیزم علمی یونتوفورزیس
بدین صورت است که یونیزاسیون آب باعث  ایجاد یک ذره ی باردار منفی میشود . این ذره باردار منفی وارد منافذ غدد تعریق شده. مجاری غدد تعریق با آن واکنش نشان داده و مجاری غدد تنگ تر میشوند.در نتیجه پس از پایان دوره درمان با یونتوفورزیس میزان کلی تعریق ناحیه کاهش یافته. بیمار احساس رضایت مینماید .
چگونگی مراحل  و دوره درمان با یونتوفورزیس چیست؟

مراحل درمان شامل 3 بار در هفته طی 12 جلسه ی 15 الی30 دقیقه ای میباشد .که برای تکمیل درمان تکرار جلسات یونتوفورزیس هر 15 روز یکبار به مدت 6 ماه .برای تثبیت خشکی و بهبودی دایمی ضروری است .

در آخر  دوستان برای  تعریق خود نگران نباشید

چون با مراجعه به مطب خانم دکتر منصوره فریدنیا با یک شرح حال و معاینه ی دقیق. انجام تستهای آزمایشگاهی مورد نیاز ابتدا علت تعریق شما مشخص میشود .سپس بر اساس آن بهترین نوع درمان به شما پیشنهاد میشود .

خدمات بالینی