رژیم ضد اضطراب و بیخوابی

رژیم ضد اضطراب

توصیه به استفاده از :آب – شیر – چای هندی – لیمو ترش – خرما – به لیمو –

رژیم ضد اضطراب

رژیم ضد اضطراب

غذاهای حاوی ویتامین های A,B,C,E(برای اطلاع از غذاهای حاوی این ویتامین ها به بقیه قسمتهای رژیم غذایی در همین سایت مراجعه نمائید )

**انجام کارهای گروهی و خلاق و آرامش بخش مثل :

رژیم غذایی برای اضطراب و استرس

رژیم غذایی برای اضطراب و استرس

ورزش – پیاده روی – شنا – یوگا – جلسات Relaxation

مطالعه ی کتاب و قرآن و دعاوشعر –

دید و بازدید دوستان واقوام –– مسافرت –

طنز و شوخی

فعالیت های هنری مثل : نقاشی – خطاطی – موسیقی و…

 

 

اثرات سوء بی خوابی بر سلامت

عوارض بی خوابی بر سلامت

عوارض بی خوابی بر سلامت

اختلال یادگیری و حافظه و تمرکز / اضافه وزن و چاقی / دردهای گوارشی و سوء هاضمه /

اختلال در بینایی / ضعف سیستم ایمنی /کاهش مقاومت در مقابل بیماریها و ویروس ها / تشدید سردردهای میگرنی

تغییر خلق و خو / اختلالات  هورمونی بدن / اختلال در ترمیم زخم ها و بهبود بیماریها

بالاخره در بی خوابی طولانی مدت اضطراب و افسردگی ممکن است ایجاد شود.

 

 

توصیه های بهداشتی و تغذیه ای برای پیشگیری و درمان بی خوابی

استفاده از:

خوراکی های آرام بخش مثل :سیب – خرما – عرق بهار نارنج – زعفران – ریحان – کلم – گشنیز – گریپ فروت – پیاز – زرد چوبه –اسطوخودوس – تخم کدو – شیر گرم قبل ازخواب

استفاده از روشهای مدیتیشن و یوگا و دوش آب گرم و شنیدن موسیقی آرام قبل از خواب

خاموش کردن کلیه وسایل الکترونیکی قبل خواب  مثل گوشی همراه ,تلوزیون, لپ تاب و …

 

پرهیز از :

عوامل بی خوابی

عوامل بی خوابی

خوردن خوراکی ها و نوشیدنی های محرک که در شروع خواب اختلال ایجاد میکنند :

مثل مواد حاوی کافئین , چای, قهوه, نسکافه و کولا

پرهیز از خوردن غذاهای سنگین و پر چرب و تند و پر ادویه در وعده شام به خصوص با فاصله کمتر از 2 ساعت قبل خواب  .

پرهیز از استفاده تلفن همراه و لپ تاب و… از حداقل 2 ساعت قبل از خواب

 

رژیم های غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *